Kun je niet vinden wat je zoekt? Geen probleem, je kunt ons direct bereiken via: 0528 26 51 31 of info@petprojectinrichters.nl

Tips voor thuiswerkers

Naast fysieke oplossingen, zoals een ergonomische bureaustoel, zijn er ook eenvoudige maatregelen die je zelf kunt nemen voor een productieve thuiswerkplek en een gezonde werkhouding. Wij hebben deze tips voor je op een rijtje gezet.

1. Juiste plek

Richt een gedeelte van je huis in als werkplek. Neem bij voorkeur een andere ruimte dan waar je je lunch nuttigt of je kinderen helpt bij hun schoolopdrachten. Wanneer je werk, pauze en privé van elkaar scheidt, ben je er écht even tussenuit. Dat maakt dat je productiever bent na je pauze.

2. Routine

Breng structuur aan in je dag, zoals je dit normaal gewend bent om te doen. Start de dag op een vast moment en las op vaste tijden pauzes in. Werk je normaal met to-do lijstjes? Blijft dit dan doen. Houd vast aan je planning.

3. Houd contact met je collega’s

Las minimaal één keer per week een contactmoment met je collega’s in. Zo blijf je op de hoogte van recente ontwikkelingen en weet je waar iedereen mee bezig is. Je houdt elkaar scherp en er ontstaan nieuwe ideeën. Naast de telefoon zijn er prima hulpmiddelen, zoals Skype, Zoom, Slack en Microsoft Teams. Wij bieden je momenteel een gratis trial van Microsoft Teams aan. Je kunt hiermee zes maanden gratis gebruik maken van de meest populaire hub voor teamsamenwerking. Wil je hier meer over weten, klik dan hier.

4. Zorg voor een gezonde werkhouding

Maak je gebruik van een (ergonomische) bureaustoel, stel deze in naar naar jouw lichaam. Je voeten moeten op de grond rusten, en je benen in een hoek van 90 graden staan. Voorkom dat je op het puntje van je stoel blijft zitten; gebruik het hele zitkussen. Heb je niet de beschikking over een bureaustoel, gebruik dan een kussentje op je stoel. Keukentafels zijn vaak te hoog voor laptopwerk, een kussentje kan je helpen om dit hoogteverschil te reduceren. Zet je beeldscherm of laptop op ooghoogte, gebruik bijvoorbeeld een stapel boeken of maak gebruik van een laptopstandaard met extern toetsenbord. Bel ons voor een gratis zitinstructie.

5. Blijf bewegen

Zorg dat je regelmatig in beweging blijft. Haal bijvoorbeeld een lekker bakje koffie of thee, stoei met de kinderen, of haal een frisse neus in de tuin of op het balkon.

6. Blijf gezond

Houd je aan de richtlijnen van het RIVM, zorg goed voor jezelf en elkaar. Blijf gezond!

Terug naar Actueel

Heb je behoefte aan een persoonlijk advies? Neem gerust contact op met Annelien, we helpen je graag!

Bel Annelien Bel mij terug
Medewerker afbeelding